Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2012

29/10/2012-2/11/2012

Αφήσαμε πίσω μας τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου με τις καλύτερες αναμνήσεις, αφού είπαμε τα ποιήματά μας καθαρά και δυνατά, τραγουδήσαμε με την ψυχή μας και αφήσαμε με το στόμα ανοιχτό τα παιδιά του παιδικού σταθμού που μας παρακολούθησαν!

Τη Δευτέρα ο πίνακας στη γωνιά της τέχνης άλλαξε λίγο: Εκτός από φθινοπωρινούς πίνακες, είδαμε και μερικούς καιν ούριους, με θέμα τα φρούτα του φθινόπωρου! Βάλαμε όλους τους πίνακες στο πάτωμα, τους περιεργαστήκαμε, μιλήσαμε για τα χρώματα και τα σχήματά τους, τα διαφορετικά φρούτα που βλέπαμε. Στο τέλος μετρήσαμε τα φρούτα (σημειώνοντας με τελίτσες αντί για αριθμούς, έχουμε καιρό για να τους μάθουμε!!), ομαδοποιήσαμε τους πίνακες ανάλογα με τα φρούτα και το μέγεθός τους, και στο τέλος ψηφίσαμε το αγαπημένο μας φρούτο (θέλει και ερώτημα; Το μήλο είναι το αγαπημένο φθινοπωρινό φρούτο της τάξης, ακολουθεί το αχλάδι και αμέσως μετά το ρόδι..).

Για να συμπληρώσουμε τη δουλειά μας, η κυρία Ελευθερία μας έδωσε από ένα φύλλο εργασίας για να μετρήσουμε ο καθένας ξεχωριστά τα φρούτα που βλέπουμε και να βάλουμε στο χαρτί τόσες τελίτσες όσες και τα φρούτα του κάθε πίνακα! Εμείς όμως, επειδή είμαστε γρήγορα παιδιά, τελειώσαμε στο άψε-σβήσε τη δουλειά μας, και μετά ζητήσαμε να ζωγραφίσουμε τα φρούτα ελεύθερα (ευχαριστούμε πολύ Ε. για την ιδέα... όταν μια ιδέα είναι καλή, οι περισσότεροι μιμούνται με ενθουσιασμό!).

Την υπόλοιπη ημέρα, και επειδή έξω έβρεχε τόσο που οι δρόμοι έμοιαζαν με ποτάμι, ανεβήκαμε στην επάνω αίθουσα και παίξαμε σκυταλοδρομίες με κουβαδάκια αλλά και κάναμε την παρέλαση των κλόουν!!


Την Τρίτη η κυρία Ελευθερία έφερε στην τάξη ένα καβαλέτο: Να που ζωγραφίζουν τους πίνακες τους οι ζωγράφοι, αλλά τί χρώματα χρησιμοποιούν; Διαβάσαμε το παραμύθι της Σ. Ζαραμπούκα "Τα μαγικά χρώματα" και μάθαμε πώς φτιάχνονται τα χρώματα, και αμέσως μετά, δοκιμάσαμε και εμείς, για να ετοιμάσουμε το καβαλέτο! Μπορούσαμε όμως λέτε να περιμένουμε την Τετάρτη για να ζωγραφίσουμε; Όχι βέβαια, και έτσι, στο λίγο χρόνο που μας έμενε μέχρι το φαγητό, δοκιμάσαμε να γράψουμε με τις τέμπερες το αρχικό γράμμα του ονόματός μας σε ένα μεγάλο κομμάτι χαρτί.

Μετά το φαγητό η κυρία Ελευθερία δεν μας άφησε να βγούμε στην αυλή, γιατί φυσούσε πολύ. Μας άφησε να παίξουμε για λίγο, όμως, με αφορμή τη διαφωνία κάποιων και τις μικροπαρεξηγήσεις που δημιουργούνται συχνά στις γωνιές, μαζέψαμε σύντομα τα παιχνίδια μας και μπήκαμε σε σκέψη... Γιατί διαφωνούμε; Τί μπορούμε να κάνουμε για να περνάμε πιο ήρεμα την ώρα του παιχνιδιού, και πόσοι επιτέλους χωράνε σε κάθε γωνιά; Μετρήσαμε τις γωνιές και τα παιχνίδια που μπορούμε να παίξουμε, και σημειώσαμε πόσα παιδιά μπορούν να παίξουν κάθε φορά με το κάθε παιχνίδι:

Ζωγραφική: 4  παιδιά  (στο καβαλέτο: 1)
παζλ:   4 παιδιά
πλαστελίνες:   4 παιδιά
αυτοκίνητα: 3  παιδιά
τουβλάκια: 4  παιδιά
ζώα: 3  παιδιά
σπιτάκι: 4  παιδιά
Η/Υ: 4  παιδιά
γωνιά ανάγνωσης-γραφής (πίνακας κιμωλίας): 2  παιδιά
κομμωτήριο: 2  παιδιά
ιππότες και πειρατές : ;;; (Μάλλον δύο παιδιά, εκτός και αν πάρουμε περισσότερους!!)
καρφάκια:  2  παιδιά
βαρκάρηδες:  4  παιδιά

Για να βελτιώσουμε το παιχνίδι μας λοιπόν, συμφωνήσαμε για το πόσοι θα παίζουν κάθε φορά με κάποιο παιχνίδι, και όλοι προσφέρθηκαν να βοηθήσουν για την οργάνωσή μας!! Πήραμε από ένα χαρτί και μαρκαδόρους, και ζωγραφίσαμε ο καθένας από ένα παιχνίδι. Από αύριο θα μας περιμένει δουλειά, καθώς θα οργανώνουμε σιγά-σιγά τις γωνιές μας!!

Την Τετάρτη η κυρία Ελευθερία μας έφερε τις καρτέλες για την οργάνωση των γωνιών και μας εξήγησε πώς λειτουργούν: Κάθε παιδί θα έχει το δικό του μανταλάκι και, όταν διαλέξει το παιχνίδι που θα παίξει, θα πρέπει να βάζει το μανταλάκι του στην σωστή καρτέλα! Αλλά πώς θα ξέρουμε ποιό μανταλάκι είναι το δικό μας; Γράψαμε τα ονόματά μας, αλλά δεν ξέρουν όλοι να διαβάζουν! Γι αυτό κάθε παιδί στόλισε το μανταλάκι του με το δικό του μοναδικό τρόπο: Φτερά, χάντρες και πούλιες μεταμόρφωσαν τα μανταλάκια μας σε θησαυρούς και τα αφήσαμε να στεγνώσουν για να τα χρησιμοποιήσουμε την Πέμπτη!
Μετά το πρωινό, η κυρία Ελευθερία κρέμασε την ομαδική μας εργασία με τα αρχικά του ονόματός μας στον τοίχο και μετρήσαμε τα γράμματα που βλέπαμε: Πολλά Εε και πολλά Αα!! Πόσα; 4 και 4, αν μετρήσουμε και το όνομα της κυρίας.. Ξεκινώντας με το Εε, παίξαμε ένα παιχνίδι: Πόσες λέξεις μπορούμε να βρούμε που ξεκινούν από Εε; (δύσκολο γράμμα το Εε. Θα ήταν ευκολότερο αν ξεκινούσαμε με το Αα, αλλά τί να κάνουμε, ότι προτιμάει το τμήμα...) Με τη βοήθεια της κυρίας σκεφτήκαμε αρκετές λέξεις, τις γράψαμε σε ένα χαρτί και μετά στολίσαμε με χρώματα το Εε για να το θυμόμαστε! Με τί μοιάζει το Ε; Με την τρίαινα το Ποσειδώνα. Από Εε ξεκινάει και η ελιά, που ήταν το ιερό δέντρο της Αθηνάς! Τί σύμπτωση, εμείς στο σχολείο έχουμε και Αθηνά, και Άρτεμη!

Πολλές αφορμές για πολλά θέματα! Από εκεί η κουβέντα μας συνεχίστηκε μέχρι την Παρασκευή σε δύο μέρη: Στο πρώτο μιλήσαμε για την ελιά, τα δώρα που μας δίνει και τον τρόπο που τη χρησιμοποιούμε. Λαδάκι, ελιές, ψωμάκι στόλισαν το τραπέζι μας την Πέμπτη, και εμείς δοκιμάσαμε, μέχρι που οι ελίτσες και το λάδι εξαφανίστηκαν από τα πιάτα! Τί νόστιμα τα δώρα της ελιάς! Τί όμορφο και χρήσιμο δέντρο! Την ώρα της δοκιμής αναρωτηθήκαμε ακόμα πώς βγαίνει το λάδι. Από πού το παίρνουμε; Αν ζουλήξουμε την ελιά θα καταφέρουμε να βγάλουμε λάδι;  (απορίες που θα απαντήσουμε την επόμενη εβδομάδα αν έχουμε χρόνο) Πού χρησιμοποιούμε το λάδι; (στο φαγητό, στις σαλάτες, αλλά και αλλού, οι απαντήσεις την Δευτέρα!!)

Την ίδια ημέρα μιλήσαμε για τους 12 θεούς της αρχαίας Ελλάδας και για το πώς πήρε το όνομά της η Αθήνα. Η κυρία Ελευθερία μας έδειξε μία αφίσα με τους 12 θεούς, μας διηγήθηκε την ιστορία, συζητήσαμε και αποφασίσαμε να παίξουμε την ιστορία της θεάς Αθηνάς σε θέατρο.

Αλλά όμως, θέατρο χωρίς ρούχα και σκηνικά; Την ώρα του διαλείμματος η κυρία Ελευθερία ξεκίνησε να φτιάχνει τις κορώνες, και εμείς, ένας-ένας, δηλώσαμε βοηθοί, πήραμε τα ψαλίδια μας και αρχίσαμε να κόβουμε χαρτόνια για να βοηθήσουμε!
κόβουμε...

...προσεκτικά...

..και κολλάμε!
Έτσι, η δουλειά μας τελείωσε γρηγορότερα, και καθήσαμε στην παρεούλα για να ξεκινήσει το θέατρο. Αλλά και πάλι δεν τα καταφέραμε! Μέχρι να μοιράσουμε τους ρόλους, να διαλέξουμε υφάσματα για ρούχα (ευχαριστούμε πολύ μαμάδες για την προσφορά, να που χρησιμεύουν τα υπόλοιπα υφάσματα από τις κουρτίνες και τα ριχτάρια, θα δείτε φωτογραφίες λίγο πιο κάτω..) και να αποφασίσουμε ποιοί θα ξεκινήσουν να παίζουν, η ώρα πέρασε, η πόρτα άνοιξε και δώσαμε όλοι ραντεβού για την Παρασκευή...

Την Παρασκευή το πρωί, αφού ήρθαν και δύο από τους απόντες της Πέμπτης, ανοίξαμε τον ΗΥ και είδαμε μία παρουσίαση για τη θεά Αθηνά. Διαβάσαμε και ακούσαμε όχι μόνο το μύθο  της ονομασίας της Αθήνας, αλλά και για τη γέννηση της Αθηνάς, και πολλές άλλες πληροφορίες! Το ξέρατε ότι η αράχνη κάποτε ήταν κοπέλα; Το ξέρατε ότι η Αθηνά εφηύρε πρώτη τον αυλό, το άροτρο και τη χρήση του πηλού; Το ξέρατε ότι γεννήθηκε από το κεφάλι του Δία, φορώντας την πανοπολία της;

Με τόσες πληροφορίες στο νου, το πρόγραμμα του θεάτρου άλλαξε λίγο: Εκτός από το μύθο της Αθήνας, αποφασίσαμε να παίξουμε και το μύθο της γέννησης της Αθηνάς. Ξαναμοιράσαμε τους ρόλους, φτιάξαμε ένα τσεκούρι για τον Ήφαιστο και....η παράσταση ξεκίνησε!!

ο Ήφαιστος και ο Δίας συζητούν...


Η Μήτις, η Αθηνά, ο Δίας και ο Ήφαιστός
...και βρίσκουν τη λύση για τον πονοκέφαλο!!

Η Αθηνά συστήνεται στον Δία..

Η Αθηνά και η μητέρα της η Μήτις, κόρη του Ωκεανού.

Ο γάμος του Δία και της Μήτιδας

Η Γη επισκέπτεται τον Δία και του λέει τα τρομερά νέα: "αν το παιδί είναι αγόρι, θα χάσεις το θρόνο σου"

Ο Δίας και ο Κέκροπας στο θρόνο της Κεκροπίας

Ο Ποσειδώνας, ο Δίας, ο Κέκροπας και η Αθηνά αποφασίζουν το όνομα της πόλης..
 Μεγάλη επιτυχία! Όλοι έπαιξαν, ο μύθος της γέννηης της Αθηνάς μας άρεσε περισσότερο, και χειροκροτήσαμε όλους τους ηθοποιούς για την επιτυχία τους!!

Δεν προλάβαμε: Να μάθουμε το τραγούδι της θεάς Αθηνάς - Να κάνουμε το φύλλο εργασίας για το Αα και το Εε - να συνεχίσουμε το θέμα "Η Ελιά".

Μαζέψτε δυνάμεις παρακαλώ: Την Τρίτη συνεχίζουμε!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηστε στη σελιδα μας