Τετάρτη 7 Μαρτίου 2012

5/3/2012 - 9/3/2012

Το θέμα και το παραμύθι του Μαρτίου μας άρεσε πολύ, και έτσι ασχοληθήκαμε όλη την εβδομάδα με τον Μάρτη και τα τερτίπια του.
Την Δευτέρα μιλήσαμε για τον Μάρτη και τον ερχομό της άνοιξης για άλλη μια φορά. Θυμηθήκαμε : γιατί το Μάρτη ο καιρός είναι άστατος; Και ετοιμάσαμε έναν πίνακα αναφοράς-ημερολόγιο όπου θα καταγράφουμε τον καιρό κάθε ημέρα του Μάρτη, για να δούμε αν αλλάζει τόσο εύκολα γνώμη.


 Μιλήσαμε επίσης για τα χελιδόνια! Ήταν χελιδονίσματα αυτά που ακούσαμε στο μπαλκόνι μας; Τα χελιδόνια γύρισαν στις φωλιές τους; Βγήκαμε στο μπαλκόνι αλλά είδαμε κάποιους άλλους επισκεπτες: Πώς λένε τα πουλιά που μένουν στις φωλιές των χελιδονιών; Τι  θα κάνουν τα σπουργίτια όταν έρθουν τα χελιδόνια; Από πού έρχονται; Τί τρώνε; Έχουν Εχθρούς; Με τόσες ερωτήσεις, ψάξαμε και τον ειδικό στις απαντήσεις...Διαβάσαμε πληροφορίες από το site της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας, και μάθαμε πολλά:Γιατί είναι σημαντικά τα χελιδόνια για τους ανθρώπους; Τί θα παθαίναμε αν τα χελιδόνια δεν έτρωγαν κουνούπια και μύγες;

Για να καταλάβουμε το πόσο αγαπούν οι άνθρωποι τα χελιδόνια, μιλήσαμε και για τα κάλαντα της άνοιξης, τα χελιδονίσματα. Φτιάξαμε τα δικά μας χελιδόνια για τα "χελιδονίσματα" με κλαδάκι και κορδέλες, ακούσαμε και μάθαμε τα χελιδονίσματα της Μακεδονίας και στολίσαμε την τάξη.

Την Τρίτη η κ. Ελευθερία μας μίλησε για τις παροιμίες του Μάρτη:
Μάρτης είναι, νάζια κάνει πότε κλαίει πότε γελάει
Το Μάρτη ξύλα φύλαγε, μη κάψεις τα παλούκια
Ο Μάρτης ο πεντάγνωμος εφτά φορές εχιόνισε, και ύστερα μετάνοιωσε και δεν εξαναχιόνισε.
Να μην είναι η αγάπη μας σαν του Μαρτιού το χιόνι, όπου το ρίχνει το πρωί και αποβραδίς το λιώνει

Διαβάσαμε όλοι μαζί τις παροιμίες και προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε το νόημά τους. Έπειτα είδαμε τα εικονόλεξα που ετοίμασε η κ. Ελευθερία και προσπαθήσαμε να αντιστοιχήσουμε την κάθε εικόνα με τη σωστή λέξη από τις τυπωμένες καρτέλες.
Και να, βρεθήκαμε να μιλάμε για τον αριθμό 5! Πόσες γνώμες αλλάζει ο Μάρτης στον ουρανό; 5 = ήλιος, συννεφιά, βροχή, καταιγίδα, χιόνι. Πόσα δάχτυλα έχουμε στο κάθε χέρι/πόδι; Πόσα αγόρια και πόσα κορίτσια είμαστε στην τάξη; Γράφουμε το 5 σε χαρτί μέτρου και το στολίζουμε δίπλα στον αριθμό 3 για να κάνουν παρέα.

Τί ωραίες παροιμίες. Αποφασίσαμε όλοι μαζί να ζωγραφίσουμε εικόνες από τις παροιμίες που μας άρεσαν!


Επίσης τακτοποιήσαμε τις εργασίες του προηγούμενου μήνα και ρίξαμε μια ματιά στις παλιότερες ζωγραφιές. Τί θέμα είχαν; (χειμώνας, απόκριες κτλ). Τώρα που ήρθε η άνοιξη τί μπορούμε να ζωγραφίσουμε;

Την Τετάρτη αποφασίσαμε να ετοιμάσουμε ένα ιστόγραμμα για την Άνοιξη, για να μη ξεχάσουμε τι κάναμε μέχρι τώρα και τι άλλο έχουμε να κάνουμε. Τί σημαίνει Άνοιξη για μας και τί γιορτές μας φέρνει;
Αφού τα χελιδόνια δεν ήρθαν ακόμα, αποφασίσαμε να τους κάνουμε μια έκπληξη: μια αληθινή χελιδονοφωλιά από τα χεράκια μας! Μαζέψαμε από την αυλή χορταράκια,  τα πλέξαμε με πηλό κκαι η κ.Ελευθερία μας βοήθησε να δώσουμε σχήμα στη φωλιά. Θα την αφήσουμε να στεγνώσει καλά και μετά θα την βάλουμε στο μπαλκόνι!
(στηρίξαμε τη βαριά κατασκευή με τον πηλό σε ένα κουτί για να στεγνώσει χωρίς να χαλάσει το σχήμα του)


(Η χελιδονοφωλιά μας δίπλα στη φωλιά που έφτιαξαν τα χελιδόνια. Τί λέτε; Τα καταφέραμε καλά;)

Την Πέμπτη, η πρώτη βροχή του Μάρτη έφερε την κουβέντα στο μεγάλωμα των φυτών. Τώρα που βρέχει τα φυτά θα μεγαλώσουν! Παρατηρήσαμε μαζί έναν πίνακα αναφοράς (χρονική ακολουθία) για το πως μεγαλώνουν τα σποράκια. Μπορούμε να φυτέψουμε και εμείς για να κάνουμε ένα πείραμα; Ζητήσαμε από την κ. Ελευθερία να φυτέψουμε φασόλια και φακές. Τί θα γίνει αν δεν βάλουμε βαμβάκι αλλά μόνο νερό; Τί θα γίνει αν δεν σκεπάσουμε τα σποράκια μας; Κάναμε διάφορες δοκιμές, γράψαμε σε ταμπελίτσες "φακή" και "φασόλια" και μετρήσαμε την πρώτη ημέρα στο μικρό "φυτώριό" μας!


Την Παρασκευή η κ. Ελευθερία μας έβαλε σε σκέψη: Τί θα γινότανε αν δεν έβρεχε την άνοιξη; Τί μπορούμε να κάνουμε για να φέρουμε τη βροχή; Να παρακαλέσουμε το Θεό, να φτιάξουμε ένα μηχάνημα που να φέρνει τη βροχή, να ποτίσουμε μόνοι μας τα φυτά... Καταλή\ξαμε να μιλάμε για το έθιμο της Περπερούνας, είδαμε ένα σχετικό βίντεο από το διαδίκτυο και μάθαμε ότι ότι και άλλοι λαοί είχαν τραγούδια και χορούς για να φέρουν τη βροχή.. (π.χ. οι ινδιάνοι της Αμερικής)

Γελάσαμε με το βίντεο της Περπερούνας, και αποφασίσαμε να παίξουμε και εμείς!! Κάναμε ένα κύκλο και  μοιράσαμε σε κάθε παιδί, αντί για νερό, γκοφρέ γαλάζια χαρτάκια στα χέρια του. Έπειτα με πράσινες κορδέλες γκοφρέ στολίσαμε το κεφάλι ενός παιδιού για να γίνει Περπερούνα (αντί για τα κλαδιά που κρύβουν το παιδί)

Και οι κανόνες του παιχνιδιού;

Η Περπερούνα "μετράει" τα παιδιά (όπως το α-μπε-μπα-μπλομ). Όποιο παιδί πέσει τελευταίο στο μέτρημα ρίχνει στην Περπερούνα τα χαρτάκια του (σαν να την βρέχει) και βγαίνει από το παιχνίδι. Το τελευταίο παιδί που θα μείνει με χαρτάκια στο χέρι γίνεται Περπερούνα.

ΠΕΡΠΕΡΟΥΝΑ ΠΕΡΠΑΤΕΙ
ΤΟ ΘΕΟ ΠΑΡΑΚΑΛΕΙ
ΓΙΑ ΝΑ ΡΙΞΕΙ ΜΙΑ ΒΡΟΧΗ
ΜΙΑ ΒΡΟΧΗ ΜΙΑ ΣΙΓΑΝΗ


ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΘΙΣΟΥΝ ΤΑ ΣΤΑΡΙΑ ΜΑΣ
ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑΜΠΟΚΙΑ ΜΑΣ
ΜΠΑΡΕΣ ΜΠΑΡΕΣ ΤΑ ΝΕΡΑ
ΣΤΑ ΒΑΡΕΛΙΑ ΤΑ ΚΡΑΣΙΑ.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αναζητηστε στη σελιδα μας